13 november 2018

Lysande LED-satsning

Med en ny, 24 kvadrat stor, och centralt placerad LED-skärm på tar KrePart Oskarshamn AB rygg på de stora metropolerna.

Under de senaste åren har KrePart Oskarshamn, med sina varumärken Stadsmagasinet och Stads-LED, investerat drygt tre miljoner kronor i sitt LED-nätverk i Oskarshamn för att få den allra senaste tekniken.

- Många företag har upptäckt fördelen med LED-annonsering. Det är kul att vår satsning har uppmärksammats. Och att vi dagligen kan dra ett strå till stacken i vår strävan att tala om att Oskarshamn är en stad där det händer mycket, säger Alexander Carlsson, vd KrePart Oskarshamn.

Värnar om centrumhandeln

Coop Oskarshamn är en organisation som både har god erfarenhet av annonsering i Stadsmagasinet och på LED-skärmarna. Och det var i ett möte för närmare två år sedan mellan Coops vd Niclas Johansson och KrePart Oskarshamns vd Alexander Carlsson tankarna på en 24 kvadratmeter stor LED-skärm på nya Coops fasad väcktes.

- Vi värnar om centrumhandeln och såg att det fanns ett behov av att lyfta fram de butiker och företag som finns och verkar i centrum ännu mer. Därför har vi tecknat ett avtal om ett antal reklamplatser under de närmaste åren, som innebär att KrePart Oskarshamn vågar satsa ännu mer i och på Oskarshamn, säger Niclas Johansson.

Har den allra senaste tekniken

Den nya LED-skärmen erbjuder nu företag, organisationer och föreningar att köpa reklamplatser till en rimlig kostnad. Genom att använda den allra senaste tekniken bidrar skärmen även i hög grad till att skapa ett mer levande och modernt centrum.

- Den nya LED-skärmen på Coops fasad är ett perfekt komplement till våra övriga skärmar runt om i Oskarshamn, konstaterar Alexander Carlsson och Niclas Johansson instämmer.

- Ett mycket bra instrument för att stärka centrumhandel och ett stort steg i ambitionen att skapa ett modernt centrum, understryker han.

Vill expandera

KrePart Oskarshamn har sedan tidigare Led-Skärmar vid Folkets park, i Maxis förbutik samt på Flanaden och i Gallerian. Och nu går satsningen vidare. Med sikte på att bli den ledande leverantören i Småland och binda ihop städerna på ostkusten.

- Det känns otroligt spännande med tanke på den potential som finns. Och riktigt kul att kunna sätta Oskarshamn på landets LED-karta, konstaterar Alexander Carlsson.